Kontakta Konsumentverket

Person med "headset" som pratar i telefon i Konsumentverkets växel.

För frågor om Konsumentverket, vad vi jobbar med, lediga tjänster och anmälningar.

Växeln

Telefon: 0771–42 33 00

Vår telefonväxel är öppen vardagar 09.00–16.00. Lunchstängt 12.00–13.00. Vid vissa tidpunkter under året har växeln begränsade öppettider. De finns nedan.

e-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Postadress: Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad.
Besöksadress: Tage Erlandergatan 8A

Växelns begränsade öppettider 2016/2017

  • 13 april 9.00-12.00, 13.00-14.00
  • 8 maj 9.00-12.00
  • 9 maj 13.00-16.00
  • 26 maj 9.00-11.00
  • 5 juni 9.00-11.00
  • 26 juni–20 augusti 9.00-15.00 (lunchstängt 12.00-13.00)
  • 3 november 9.00-12.00

     

Presstjänsten

Du som är journalist är alltid välkommen att ringa oss på presstjänsten. Vi kan slussa dig till rätt person i huset eller orientera dig om myndighetens olika ansvarsområden.

Telefon: 054-19 40 20 

E-post: presstjanst@konsumentverket.se

Registraturen

Telefon: 0771–42 33 00

e-post: konsumentverket@konsumentverket.se

Registraturen tar emot och registrerar ärenden/anmälningar som kommer in till Konsumentverket. Vi lämnar också ut handlingar på begäran. Våra öppettider är vardagar 09.00–12.00. Vissa tider har vi begränsade öppettider. De finns nedan.

Registraturens begränsade öppettider 2017

  • 5/1 2017: 09.00–12.00

Frågor om publikationer

Om du har frågor om vårt material, eller om det uppstår problem vid beställningen får du gärna skicka ett mejl till oss, så svarar vi inom kort.

publikationer@konsumentverket.se

Är du privatperson och behöver hjälp med att genomföra din beställning, är du välkommen att ringa till oss på måndagar kl 09:00 - 11:00.

Telefon: 054 - 19 41 75

Ska du besöka Konsumentverket?

Så hittar du till oss

Senast granskad 16 november 2016

Inte för dig?

I vår upplysningstjänst Hallå konsument hittar du information, guider och kontaktvägar.

hallåkonsument.se