Vill du klaga på något som du köpt?

Om du köpt något som sedan går sönder
eller om det är något fel på det du köpt,
kan du klaga i affären.

I konsumentköplagen står vad du som konsument
har rätt till.

Här är länkar till texter om dina rättigheter 
när det blir problem.

Texterna finns på webbplatsen Hallå konsument: 

Reklamera när det är fel på varan eller tjänsten?

Ångerrätt

Öppet köp

Konsumentköplagen

Om Hallå konsument

Konsumentvägledarna i kommunerna kan hjälpa dig

I många kommuner arbetar konsumentvägledare.
De kan också hjälpa dig om du får problem med något du köpt.
Konsumentvägledarna får sin utbildning 
av oss på Konsumentverket.

Sök efter konsumentvägledare i din kommun på webbplatsen Hallå konsument

Senast granskad 3 november 2016