Konsumentverket håller webbinarium om flygresor

Nyhet: 25 maj 2023 Prenumerera
Den 15 juni håller Konsumentverket ett webbinarium för konsumenter om flyg och resor. Utbildningstillfället är till för att fler konsumenter ska känna sig trygga på sommarens semester.
Man med dator.

Konsumenter hör dagligen av sig till Konsumentverkets vägledning om alla möjliga slags konsumentproblem. Men ett återkommande ämne, särskilt under sommaren, är problem relaterade till flygresor och semester utomlands. För att få fler svenskar att känna sig trygga på resan, anordnar därför Konsumentverket ett webbinarium som handlar om konsumenträtt i samband med flygresor.

Webbinariet kommer hållas av vägledare från Konsumentverket och juridisk rådgivare från ECC Sverige. De kommer bland annat ge tips om vad man ska tänka på när man bokar en resa, om flyget blir inställt eller om något blir fel under en paketresa. I slutet av sändningen kommer det finnas möjlighet för deltagarna att ställa frågor via chatt direkt till experterna. 
 

Tid: torsdag 15 juni klockan 19:00-19:45  

För vem? För konsumenter som ska ut och resa eller stött på problem i samband med en flygresa.   

Anmälan: Senast måndag 12 juni  

Webbinariet är kostnadsfritt  

Klicka här för att komma till anmälan.

Vi vill uppmärksamma dig på att den här nyheten publicerades för mer än ett år sedan. Det kan alltså finnas mer aktuell information som har publicerats efter den här nyheten.