Att anmäla till Konsumentverket

Konsumentverket granskar varor, tjänster och företag. Om du som konsument upptäcker att ett företag har gjort fel eller ser en risk med en vara eller tjänst kan du anmäla det till oss. Du får inte någon personlig återkoppling efter din anmälan. Du kan vända dig till Konsumentverkets vägledning för att få hjälp med konsumentfrågor.

Till webbanmälan 

Vägledning i ditt ärende

Vill du ha hjälp och vägledning för att lösa ditt problem ska du vända dig till Konsumentverkets vägledning på vår webbplats hallåkonsument.se.

Konsumentverkets vägledning på hallåkonsument.se

I många kommuner finns konsumentvägledning där du också kan få hjälp. 

Kontaktuppgifter till kommunal konsumentvägledning på hallåkonsument.se

Fick du svar på din fråga?

Vi vill alltid bli bättre!

Berätta hur du upplevde sidan och vad du letade efter. Var något extra bra eller borde vi förbättra något?

OBS! Skicka inte några personuppgifter.

  1. Vi raderar alla svar som innehåller personuppgifter.
  2. Allt du skickar till oss blir en offentlig handling.
  3. Vi svarar inte på frågor eller tar emot anmälningar här.
Senast granskad 5 augusti 2024