Lämna anbud
Detta kan ske till exempel genom att regelbundet gå in på vår webbplats eller genom att prenumerera på någon bevakningstjänst.
Att tänka på vid anbudsgivning
- Hämta hem upphandlingsdokumenten via systemet Mercell TendSign om det är så angivet i annons (anbudsgivarna registrerar sig då i systemet för att kunna ta del av upphandlingsdokument samt för att kunna lämna anbud/avropssvar).
- Läs igenom upphandlingsdokumenten noga.
- Beställ eventuella dokument som ska bifogas anbudet och ta fram uppgifter som måste inhämtas.
- Gå igenom vilka krav som är ska-krav och bedöm om ni kan uppfylla dem.
- Se över eventuella bör-krav och besvara dem beträffande kravuppfyllnad.
- Läs igenom de kommersiella villkoren (det blivande avtalet) och godkänn dessa.
- Upprätta anbudet enligt upphandlingsdokumentens anvisningar.
- Använd och fyll i det anbuds-/svarsformulär som bifogats i förekommande fall.
- Sätt pris på det som efterfrågats.
- Använd, fyll i och underteckna sanningsförsäkran som bifogats i förekommande fall.
Fler tips till dig som leverantör
Mer information om vad du som leverantör bör tänka på inför upphandlingar finns på Upphandlingsmyndighetens webbplats: