KO stämmer Rekarne Sparbank
Konsumentombudsmannen, KO, företräder en konsument i tvist med Rekarne Sparbank.
KO anser att banken brustit i sin omsorg om konsumentens pengar och därför bör betala tillbaka den summa som konsumenten förlorat vid ett bedrägeri. KO vill att banken ersätter den drabbade konsumenten med 290 000 kronor samt ränta.
För att ta del av stämningsansökan kontakta Konsumentverket och ange diarienummer 2022/1100.
Fler pågående mål
KO stämmer Avendo Distribution AB
Konsumentombudsmannen stämmer företaget Avendo Distribution AB, och personen bakom företaget, för vilseledande marknadsföring.
Pågående mål
18 juli 2024
KO stämmer 4Finance AB
Konsumentombudsmannen stämmer företaget 4Finance och begär ett förbud mot vissa av de avtalsvillkor företaget använder vid avtal om kredit med konsument.
Pågående mål
31 maj 2024
KO stämmer Den Norske Bank, DNB
KO ansöker om stämning mot Den Norske Bank, DNB:s filial i Sverige. Saken gäller avtalsvillkor vid uthyrning, leasing, av bil.
Pågående mål
25 april 2024