KO har ordet
I KO har ordet lyfter Konsumentombudsmannen (KO) aktuella frågor som påverkar många konsumenter och Konsumentverkets verksamhet.
Ta del av KO har ordet
KO har ordet: Beklämmande hur e-handlare nonchalerar lagen
Drygt två år har gått sedan 30-dagarsregeln infördes i prisinformationslagen men fortfarande är det en stor andel av e-handlarna som bryter mot reglerna.
KO har ordet
20 januari 2025
KO har ordet: Konsumenternas kostnader för misslyckade köp är enorma
Varje år köper vi varor och tjänster som inte motsvarar förväntningarna. Ofta är det dyrt och krångligt att komma till rätta med de misslyckade köpen.
KO har ordet
24 april 2024
KO har ordet: Spel för barn – lönsamma marknadsplatser för företagen
Konsumtion är en naturlig del av livet på nätet. Men i de digitala spelens värld flyter många gånger nöje och konsumtion ihop.
KO har ordet
27 mars 2024