Idela Kunskapscentrum
För dig som bor i Norra innerstaden.
Vi ger opartisk vägledning i konsumenträttsliga frågor. Vi medlar inte mellan konsument och företag som tycker olika - är i tvist. Vår uppgift är att ge dig som konsument vägledning om dina rättigheter och skyldigheter så att du exempelvis kan göra en reklamation av en vara eller tjänst.
Våra tjänster
- Hjälper till att tolka avtal etc
- Kan hjälpa till med anmälan till ARN
- Kan hjälpa till att kontakta företag
- Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster
Kontaktuppgifter
Telefon:
08-508 09 120Telefontider: Telefontider måndag-fredag klockan 9.00-13.00.
Vi medlar inte mellan konsument och företag som tycker olika - är i tvist. Allmänna reklamationsnämnden, ARN prövar tvister mellan konsumenter och företag. Läs mer om anmälan på: www.arn.se
E-postadress:
fraga@idela.nuPostadress:
Endast tidsbokade besök.
16451 Kista
Bor du i en annan kommun
Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.