Konsumentrådgivningen i Göteborgs Stad
För dig som bor i Göteborgs stad.
Göteborgs stads konsumentrådgivning är till för dig som bor i Göteborgs Stad. Vår rådgivning är i första hand hjälp till självhjälp. Tanken är att du själv ska klara av din reklamation med stöd från oss. Det kan innebära att du har flera kontakter med samma rådgivare i ditt ärende om det behövs. Vi tror att vi på detta sätt stärker konsumenterna och är till störst nytta för alla. Vi erbjuder olika föreläsningar i konsumenträtt och vänder oss till skolor, föreningar, organisationer och andra intresserade. Våra erfarna föreläsare tar upp intressanta och aktuella fall och regler. Vi skräddarsyr föreläsningen utifrån gruppens önskemål eller olika teman.
Våra tjänster
- Hjälper till att tolka avtal etc
- Kan hjälpa till med anmälan till ARN
- Hjälper till i samband med privatköp
- Informerar företagare om konsumentfrågor
- Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster
Kontaktuppgifter
Telefon:
031-368 08 00Telefontider: Måndag: 13.00-15.00
Tisdag - torsdag: 09.00 - 11.00
Fredag: Stängt
E-postadress:
konsumentfraga@demokratimedborgarservice.goteborg.sePostadress:
Box 113 64
40428 Göteborg
Besöksadress:
Ekelundsgatan 1
41118 Göteborg
Besökstider: Bokning av besök sker via hemsidan: www.goteborg.se/konsumentrad
Besök webbplatsenBor du i en annan kommun
Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.