Konsumentvägledning Järva stadsdel, Stockholms stad
För dig som bor i Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning.
Du kan få hjälp med konsumentrelaterade frågor. Exempelvis kan du få hjälp före köp men också om det uppstår problem i samband med eller efter ett köp. Vid behov, såsom vid komplicerande ärenden, kan du även boka tid med konsumentvägledaren. Vi hjälper dig med: - Information om dina rättigheter och skyldigheter. - Goda råd före köp. - Begära ersättning från företag. - Anmäla oseriösa företag till Konsumentverket. - Anmäla till Allmänna Reklamationsnämnden ARN. - Varna andra konsumenter vid farlig vara.
Våra tjänster
- Hjälper till att tolka avtal etc
- Kan hjälpa till med anmälan till ARN
- Kan medla mellan konsument och företagare
- Hjälper till i samband med privatköp
- Informerar företagare om konsumentfrågor
- Kan hjälpa till att kontakta företag
- Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster
Kontaktuppgifter
Telefon:
0850803447Telefontider: Du kan ringa när som helst och lämna dina kontaktuppgifter för att sedan
bli kontaktad av en konsumentvägledare.
E-postadress:
medborgarkontoret.jarva@stockholm.sePostadress:
Box 4066
16304 Spånga
Besöksadress:
Tenstagången 18
16364 Spånga
Besökstider: Besökstider: Medborgarkontoret i Rinkeby Rinkebystråket 79 163 70 Spånga Tel: 08-508 01 129 Konsumentvägledning: Måndagar kl. 10.00 - 12.00 samt 13.00 - 14.00 Medborgarkontoret i Husby Edvard Griegsgången 9 164 32 Kista Tel: 08-508 01 794 Konsumentvägledning: Tisdagar kl. 09.00 - 12.00 Medborgarkontoret i Tensta Tenstagången 18 163 64 Spånga Tel: 08-508 03 050 Konsumentvägledning: Onsdagar kl. 10.00 - 12.00 samt 13.00 - 14.00
Besök webbplatsenBor du i en annan kommun
Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.