Problem med kundtjänst
Har du svårt att få tag på företaget du handlat från eller svarar företaget inte när du kontaktar dem? Ta reda på vilka krav du kan ställa på företag och hur du kan gå vidare om du inte får svar.
Problem med kundtjänst - vad gäller?
Det ska vara enkelt att hitta kontaktuppgifter på företags hemsidor. Om det inte är enkelt kan du anmäla det till Konsumentverket.
Företaget kan inte kräva att du kontaktar dem på ett visst sätt. Du ska till exempel inte behöva ringa för att säga upp ett avtal.
Du ska få svar från företag så snart som möjligt och kontakten med företag ska vara effektiv.
Problem med kundtjänst
Granskad: 7 november 2024
Innehållet är framtaget i samarbete med Konsument Europa, som är en del av ECC-nätverket och Konsumentverket. Konsument Europa medfinansieras av Europeiska unionen.
Innehållet på denna sida kan inte anses återspegla åsikter av Europeiska kommissionen och/eller Europeiska innovationsrådet och genomförandeorganet för små och medelstora företag (EISMEA) eller något annat organ i Europeiska unionen. Europeiska kommissionen och EISMEA frånsäger sig ansvar för eventuell användning av innehållet och dess information.