Få hjälp med konsumentfrågor
Detta är en sida med lättläst innehåll.
Har du frågor om dina rättigheter
före eller efter ett köp?
Till exempel om du fått problem
med något du köpt.
Då kan en konsumentvägledare hjälpa dig.
På en del kommuner finns personer som jobbar med konsumentfrågor. De kallas för konsumentvägledare.
Vägledarna kan berätta för dig om dina rättigheter. Till exempel hur du gör för att klaga på något du köpt.
Ibland kan de hjälpa dig att tolka ett avtal.
Kontakta en konsumentvägledare
Du kan ringa eller mejla till kommunen. Ibland kan du boka ett möte. Det kan vara olika mellan kommunerna vilken hjälp du kan få.
Lista över konsumentvägledning utifrån kommun
Saknar din kommun konsumentvägledning?
Finns det ingen som jobbar med konsumentfrågor på din kommun? Kontakta Konsumentverket istället.
Granskad: 6 februari 2025