Konsumentverket i sociala medier
Här hittar du en kort beskrivning av Konsumentverkets sociala mediekanaler. Vi bevakar våra sociala medier under kontorstid varje vardag och har som ambition att svara på frågor inom 24 timmar. På helger och helgdagar har vi ingen bevakning.
Här finns vi på sociala medier:
Konsumentverket finns på Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube.
Konsument Europa är en del av Konsumentverket och finns på Linkedin och X.
Konsumentverket förbehåller sig rätten att ta bort egna och andras kommentarer samt inlägg på de sidor som vi finns på. I normalfallet sker det tidigast efter tre månader. Om myndigheten efterfrågar information, eller får in kommentarer och inlägg som underlag till ett ärende, registreras detta i vårt diarium. Kommentarer och inlägg av stötande eller kränkande karaktär tas bort med omedelbar verkan. Vi informerar inte om att kommentarer eller inlägg har tagits bort från eller har överförts till diariet.
Lite kort om våra sociala medier
Granskad: 14 oktober 2024