Tillgänglighetsredogörelse för AI-chatten
Konsumentverket står bakom webbtjänsten AI-chatten och vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. På den här sidan beskriver vi hur webbtjänsten uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service och hur du gör för att rapportera brister till oss.
Hur tillgänglig är webbtjänsten?
AI-chatten uppfyller kraven i lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Inga kända tillgänglighetsproblem finns. Om du ändå upptäcker problem med tillgängligheten är du välkommen att kontakta oss så att vi kan åtgärda dem. Se avsnittet Rapportera brister i tillgängligheten nedan.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbtjänsten?
Om du behöver innehåll från denna webbtjänst som inte är tillgängligt för dig kan du begära att få informationen tillgänglighetsanpassad. Kontakta oss så gör vi en bedömning om vi kan möta din förfrågan. Svarstiden är normalt en vecka.
Kontakta Konsumentverket för att få information tillgänglighetsanpassad
Rapportera brister i tillgängligheten
Om du upptäcker problem som inte finns beskrivna på den här sidan eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, kan du meddela oss detta så att vi får veta att problemet finns. Svarstiden är normalt en vecka.
Kontakta Konsumentverket för synpunkter på tillgängligheten
Du kan anmäla vår hantering till Digg
Myndigheten för digital förvaltning, Digg, har ansvaret för tillsyn av lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du tycker att vår digitala service har brister i tillgängligheten kan du anmäla det till Digg. Du kan också göra en anmälan till Digg om du tycker att vår tillgänglighetsredogörelse har brister eller om du tycker att vi inte har hanterat din begäran om tillgängliggörande korrekt.
Gör en anmälan om bristande tillgänglighet på Diggs webbplats
Teknisk information om webbtjänstens tillgänglighet
Den här webbtjänsten är helt förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Hur har vi testat webbtjänsten?
Webbtjänstens tillgänglighet har testats genom självskattning (interna tester), både manuellt och med hjälp av automatiska testverktyg.
Webbtjänsten publicerades i sin nuvarande form i april 2025.
Den senaste bedömningen av webbtjänstens tillgänglighet gjordes den 8 april 2025.
Tillgänglighetsredogörelsen granskades senast den 9 april 2025.
Granskad: 9 april 2025