Paketresa
Läs om dina rättigheter i samband med att du köper en paketresa.
Vad är en paketresa?
För att en resa ska räknas som en paketresa måste två olika typer av resetjänster ingå, till exempel transport och boende.
Ändringar i en paketresa
Vad du har rätt till om arrangören gör ändringar i en paketresa.
Inställd eller avbruten paketresa
När din paketresa blir inställd eller avbruten kan du få ersättning från researrangören.
Missnöjd med paketresa
Vad du kan kräva när det är något fel med paketresan.
Ångra, avbeställa eller omboka en paketresa
Vad som gäller om du vill boka om eller inte längre ha din paketresa.
Paketresearrangör i konkurs
När researrangören går i konkurs finns det olika möjligheter för att få tillbaka pengarna.
Paketresa med funktionsnedsättning
Läs om de regler som ska underlätta resor för dig som har en funktionsnedsättning.
Innehållet är framtaget i samarbete med Konsument Europa, som är en del av ECC-nätverket och Konsumentverket. Konsument Europa medfinansieras av Europeiska unionen.