Anmäla till Konsumentverket

Detta är en sida för teckenspråk.

Tycker du att ett företag gjort fel eller har du upptäckt en risk med en vara eller tjänst? Då kan du tipsa oss genom att göra en anmälan. Vi registrerar din anmälan och avgör sedan om vi ska granska företaget eller produkten.

Du får ingen personlig återkoppling eller hjälp efter din anmälan.

Vad kan du anmäla? 

Du kan anmäla problem inom följande områden:  

  • Produktsäkerhet  

  • Marknadsföring  

  • Avtalsvillkor  

  • Reserättigheter  

  • Prisinformation  

  • Säljmetoder  

  • Spam 

Hur anmäler du? 

Du kan göra en anmälan via vårt webbformulär eller via post.

Gör en anmälan via vårt webbformulär 

Gör en anmälan via post: 

Konsumentverket  Box 48  651 02 Karlstad 

Tänk på att det du skickar till oss blir allmän handling och kan begäras ut av andra. 

Granskad: 6 februari 2025

Har du nytta av innehållet på den här sidan?